søndag den 9. januar 2011

Deas FanFic - Kapitel 3.

Jeg blev færdig med morgenmaden, og gik ind i stuen hvor Måffe sad og stirrede på billetterne, jeg smilede ved mig selv og sang fødselsdagssang. Jeg tror ikke hun lagde mærke til noget, hun havde travlt med at se på billetterne og tænke på dem, hun spiste bare, med et fjernt udtryk. Af Jose og Elisabeth fik hun et gavekort. På mit arbejde var jeg mere glad end normalt, og Saja var overrasket over det, men hun mente at vi fik taget nogle fantastiske billeder. Måffe var allerede hjemme da jeg kom hjem igen, hun havde endda pakket en kæmpe taske, og til min overraskelse stod min taske ved siden af, jeg løftede et øjenbryn. ”Skal du virkelig have to tasker med til Hamburg?” jeg råbte det til hende, eftersom hun stod ude i køkkenet, hun stak sit hoved igennem døren og så på mig. ”Nej da! Det er dine ting, jeg regner da med at du tager med mig?” hun smilede, og trak hoved ud i køkkenet igen, mit ansigt stivnede og jeg gik ud til hende. ”Du mener seriøst ikke at du vil slæbe mig med vel?” min stemme var kold, men Måffe lagde vidst ikke mærke til det, for hun smilede et stort strålende smil til mig. ”Jo! Fordi jeg synes du skal møde dem, og finde ud af hvor fantastiske mennesker de er! Og indse at deres musik faktisk er god!” hun grinede til mig, og jeg sukkede, og gik ud og kiggede hvad hun havde pakket til mig. Måffe havde pakket alt, og det undrer mig, af hun kunne få plads til alle mine ting i min taske, fordi jeg aldrig kunne.
En uge efter hendes fødselsdag sad vi i et tog på vej til Hamburg, Måffe sad hele vejen og snakkede om alt det jeg skulle lære, og uden hun opdagede det, satte jeg mine høretelefoner i ørerne og hørte mit eget musik. Ved Åbenrå faldt hun i søvn, og jeg blev nødt til at vække hende da vi nåede Hamburg. Da vi stod af toget, stod vi først og så meget forvirrede ud, men så fandt Måffe ud af hvor vi skulle hen og jeg fulgte bare efter. Efter 2 timers vandren i Hamburgs gader, fandt vi endelig vores hotel. Det første vi gjorde da vi kom ind på vores værelse var at smide os i sengen, som til vores store begejstring var dejlig blød. Jeg skulle tage mig sammen for at rejse mig op igen, og begynde at pakke ud, men jeg fik det gjort, hvorefter jeg gik i seng. Vi skulle være i Hamburg i en hel uge, og jeg vidste ikke hvordan jeg skulle klare mig, mit tysk stank, og værst af alt vidste jeg at jeg ikke kunne slippe for Tokio Hotel koncerten.

1 kommentar: